sobota 20. září 2008

Delhi a Taj Mahal


Do Delhi jsme se probojovali 16.9.2008 kolem 11 večer přes Bombaj. Jelikož jsme na Delhi a okolí měli jen dva dny, nemůžu bohužel říct, že jsme viděli vše, co se dalo. Ale podařilo se nám po mírných obtížích uskutečnit výlet na Taj Mahal, což jsem moc ráda, protože to opravdu stálo za to. Navíc to obnášelo další zážitek - cestu vlakem. V expresu se podávalo jídlo a pití, jako zákusek byla zmrzlinka, dokonce tam měli i zásuvky – kam se hrabe naše Pendolino. Pravda je, že to bylo něco dražší vlak, ale docela plný místními.

První dojem, které z Delhi mám je vlhko, všudy přítomný hluk a nepořádek, ale lidí jsem čekala nějak víc. Asi jsem byla připravena na nejhorší a mohlo mě to jen příjemně překvapit. Třeba Kathmandu mi přišlo o třídu horší. Výborný bylo, když zapršelo a ulice se proměnili v super říčky plné všeho toho nepořádku a výkalů, které se tam jinak válí. Moc se mi v tom brouzdat nechtělo, ale co člověk nadělá. Nožičky mi zatím neupadli, tak dobrý.

Jo a ještě něco mi v Indii zaujalo – adminitsrativa. Bez vyplnění formuláře neuděláte nic. I když si jdete koupit lístek na vlak, musíte se prokázet pasem, vyplnit formulář, kde mimo jiné chtějí vědět věk a pohlaví …fakt paráda. Všude dostanete milion razítek, které pak někdo jiný ještě alespoň 3x zkontroluje než vás pustí kam chete. Před tím, než vás pustí do metra, musíte projít rámem a osobní prohlídkou, to si u nás jaksi nedovedu představit.

1 komentář:

Klára řekl(a)...

Ahojky, tak koukám, že už se v tom velkém světě pěkně rozkoukáváte :-). Tady je celkem nuda - babí léto už nebude, jak nám meteorologové slibovali, takže budu fakt muset někde najít podzimní bundu a svetry. Novínka: potřebuji se odreagovat od města, takže mám už objednanou tu Patagonii. JUPÍ!