čtvrtek 25. září 2008

První trek v Ladakhu: Likir – Temisgam

Po dvou dnech v Lehu jsme usoudili, že je načase vyzkoušet si nějaký ten trečík. Do schodů sice funím jak lokomotiva ještě v Lehu, ale na treku si snad zvyknu ... tuším, že to je pěkná blbost, ale nebudu tři týdny chodit po městě, že? Ze spousty možností, které tu jsou jsme si vybrali trek z Likiru do Temisgamu, a to ze dvou důvodů: jednak není tak vysoko (mezi 3400m a 3800 m) a jednak je to jediný trek, co se dá jít bez plné polní (tedy stanu, zásob jídla, vařiče a nádobí), neboť cestou je možnost ubytování v guest house. A navíc je jen na 2 dny, což na úvod stačí.

Po mírných obtížích s odjezdem, kdy jsme si vlastní „vysokou inteligencí“ nechali odjet o půl hodiny autobus jsme se nakonec ve čtyři odpoledne nasáčkovali do busu a kolem šesté byli v Likiru. Jelikož tady něco jako zastávky nemají a autobus zastaví kde si kdo řekne a jelikož Likir se táhnul pěkně do kopce, zvolili jsme strategii zůstat v busu tak dlouho, dokud to půjde, ať nemusíme zbytečně šlapat. Super strategie, jen škoda, že trek začínal úplně dole ve vsi, jak jsme později zjistili. Ale měli jsme super guest house, kde se všemožně snažili nás upít a užrat k smrti, což se jim málem povedlo. Nejhorší bylo asi půl litru tibetského čaje (čaj se solí a máslem). Jeden hrneček, pokud je čaj hodně horký, se dá, ale půl litru už je opravdu trochu moc.

No nic, druhý den ráno jsme si přivstali a asi 1,5 hodiny šlapali dolů. Nicméně jsme alespoň úspěšně odzkoušeli aklimatizační noc v 3800m, což bylo fajn a navíc měli možnost vidět nádherný klášter v Likiru o který bychom jinak přišli, protože šlapat k němu hodinu do kopce mimo cestu bychom byli rozhodně líní.

Kolem jedenácté jsme konečně byli na správné cestě a celý den pak šlapali a šlapali – nahoru a dolů a nahoru a dolů a nahoru a dolů. Po devíti hodinách na cestě jsem byla ráda, že jsme u cíle prvního dne a polomrtvá jsem se skácela v guest house na postel. Nevím čím to je, že v Nepálu se mi šlo tak hezky. Tady se trápím už ve 3500m víc než tam v 5000m, ach jo. Snad si na tu výšku brzo zvyknu.

Druhý den byl o poznání lepší. Pěkně vyšplhat jeden 300 m kopeček a pak 2 hodinky klesání do Temisgamu. Tomu říkám úvodní trečík na rozehřátí. V Temisgamu jsme byli docela brzo, už kolem druhé a tak jsme měli ještě čas se vyšplhat k místímu klášteru, který byl taky moc hezký, taky na kopci, ale zdál se nám nějak opuštěný. Pak ještě proběhla snaha o zjištění toho, kdy nám druhý den jede autobus zpět do Lehu. Celkem jsme z různých zdrojů nasbírali několik variant: 7:30 nebo 8:00 nebo 8:30 nebo 9:00 nebo 9:30. Záleželo, koho jsme se zeptali. Jen místo, kudy bus jede a je tudíž možné ho stopnout bylo od všech zdrojů stejné ... co víc si přát. Usoudili jsme, že 8:30 by mohlo být OK ... zlatá střední cesta. A naštěsí bylo. Dokonce byl autobus poloprázdný, což byla oproti jízdě do Likiru příjemná změna.

BaraH řekl(a)...

Ahoj Míšo, tak po počátečních zmatcích spojení navázáno.

Několikrát jsem si na tebe včera vzpomněla. Bylo tu celý víkend po dlouhý době naprosto nádherně a tak jsme s Martinem vyrazili na kolo. S tím, že jsme oba nějaký nakřáplý, takže radši něco kratšího, pohodovýho. Vymysleli jsme to tak, že pojedem vláčkem do Kralup a odtamtud už na kole na Říp a zpátky do Prahy. Nicméně když ve vlaku zahlásili, že jede i do Roudnice, velmi spontánně jsme se rozhodli, že dojedem až tam. Chvíli jsme zvažovali, že tu jednu stanici (hahaha, vlastivědci :-) ) dojedeme načerno, pak v nás ale zvítězili skautíci a jízdenku jsme si od paní průvodčí dokoupili. K našemu velkému překvapení stála stejně jako ta do Kralup, z čehož se dalo usoudit, že těch stanic bude povícero a akce tak začla podezřele nabývat rysů našich společných veselých výletů :-) Naštěstí se ale ani Hundstein, ani Traunstein, ani výstup na Erlebašku, ani žádné podobné veselosti neoopakovaly. My jsme si to tím vlastně o dost zkrátili, ale jak ten vlak jel strašně dlouho, bylo to dost deprimující. A navíc jsme vyjeli z mapy, což jak uznáš, je dost trága :-)

Ale nakonec to byla pohoda, na Řípu jsme dali čaj, na Okoři pak piva a na Sámošce taky piva. Bylo krásně, jelo se pěkně, spadla jsem jenom jednou, na polní cestě – a poprvé ne kvůli SPD, ale spíš kvůli těm okořskejm pivům :-). No a samo taky kvůli tomu šutru, co tam překážel!

Jinak co se týče očí, levý je OK a ostříží, pravý se ještě musí dozahojit. Kdyby se ti zdálo, že utrácíš málo za internet a byla zvědavá, jak se to vyvíjí, jukni na http://www.okoun.cz/boards/laserove_ocni_operace, uživatel Barus. Popisuju to tam dost podrobně ;-)

Přeju vám samý nádherný trečíky bez zmatků a dramat a rychlou aklimatizaci. Zatím B.

Klára řekl(a)...

Ahojky harcovnici, tak mi dneska dosel pohled - hned bych hodila do batuzku par veci a razila za vami. Ale abyste vedeli, ze se nevalim, tak jsem o vikendu stehovala a skladala skrine - a diky tomu citim kazdy malicky svalik na zadech. Chtela jsem se poradne podivat, kde putujete, ale v mem skolnim atlase je to jen blize neurcita tecka. Zitra jdu na svoji prvni hodinu rustiny (kdyz pominu ty na zakladce), tak jsem na to zvedava. Vy pekne tapkejte a tesim se na dalsi zpravy. p.s. posilam i Danovi, abyste si nezavideli postu :-)

PetB řekl(a)...

Ahoj Míšo, moc závidím výlety i výhledy. My jsme tu měli asi jeden z posledních krásných víkendů. Strávila jsem ho stylově s vínečkem a burčákem na Vysočanském vinobraní. Pohodička.
Pokud jde o aklimatizaci, tak v Nepálu je určitě nejlepší. Nevím čím to je, ale platí to i pro mě. V Tibetu mi bylo taky mnohem hůř než v Nepálu :-) Mějte se moc fajn a hodně krásných zážitků. Petra